Digikeur biedt de consument vijf zekerheden

  • 14 dagen zichttermijn
    Vanaf de dag na ontvangst van uw bestelling heeft u 14 dagen de tijd om uw koopovereenkomst ongedaan te maken. Controleer de voorwaarden en overleg met de webwinkel hoe u de bestelling terug kunt sturen.
  • Duidelijke service en voorwaarden
    Een goede bereikbaarheid en aftersales service zijn vereisten om in aanmerking te komen voor het Digikeur Webwinkel Keurmerk.
  • Volledige restitutie bij retourneren
    Bevalt uw bestelling niet? Indien u deze binnen de zichttermijn en overeenkomstig de verzendinstructies van de webwinkel terugstuurt, komen ten hoogste de kosten van het terugzenden voor uw rekening.
  • Informatieplicht van een webwinkel
    De webwinkel is verplicht om contactgegevens, de inschrijving bij de Kamer van Koophandel en de algemene voorwaarden duidelijk op de website te vermelden. Zo weet u altijd met wie u zaken doet.
  • Eigen klachtencommissie
    Geschillen tussen de webwinkel en de consument kunnen worden voorgelegd aan de klachtencommissie van Stichting Digikeur. De webwinkel is verplicht hieraan zijn medewerking te verlenen.


Hoe controleert Digikeur haar keurmerkvoerders?

Stichting Digikeur behoedt consumenten voor ondeugdelijke webwinkels. Digikeur beschermt tegelijkertijd webwinkels tegen het escaleren van problemen en het oplopen van reputatieschade op internet. Middels een uniek klachtenregistratie systeem kunnen consumenten via het keurmerk een klacht indienen over een aangesloten webwinkel. Hierdoor worden aangesloten webwinkels doorlopend gecontroleerd op service en het naleven van onze gedragscode in de praktijk. Helpt bemiddeling niet? Dan kan Digikeur beslissen om een webwinkel te royeren van lidmaatschap.